Szukaj
Reklama

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 222 852

Reklama

Najnowsze raporty

9,0
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Dacia Duster II
Spalanie całkiem dobre jak na wysokość auta i aerodynamikę taczki. Napęd 2WD, fabryczna instalacja LPG. Wartosci LPG: podczas normalnego...
15,0
Coupe 3.5 V6 254KM 187kW
Dodge Challenger III
Po przejechaniu prawie 40 tys. km tym samochodem - jeżeli chcecie jeździć dynamicznie po mieście, żeby posłuchać jak "gada" otwarty wydech, to...
7,9
Sedan 1.2 16V LPG 75KM 55kW
Dacia Logan II
Wynik z trasy przy pełnym obciazeniu, 5 osób i piesek;-) + bagaże pełny "kofer" cały czas klima i światła mijania. Prędkość głównie 110 do 120-130...
9,0
Kombi S211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Mercedes Klasa E W211
Trasa mad morze 350 km 3 osoby, bagaz i klima drogami krajowymi z predkoscia 90-115 spalanie 7.5 . minimalne spalanie na drodze ekspresowej w zimie...
6,2
Avant 2.0 TDI 190KM 140kW
Audi A4 B9
Po przejechaniu ok 10000tys km muszę powiedzieć że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem. Trasa/miasto ok 60/40 procent daje mi średnie...
11,3
Limousine Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A4 B8
Samochód pali naprawdę dużo, zależnie od dynamiki jazdy liczba może stać w miejscu w mieście lub zwiększać się. Turbo na samym starcie zawsze...
11,3
Hatchback 3d 2.0 i-VTEC 201KM 148kW
Honda Civic VIII
W stosunku do osiągów spalanie śmieszne. Auto pracuje na gazie bez zastrzeżeń nie ma żadnej różnicy między LPG a benzyną. Spalanie w mieszanej...
5,9
Crossover Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Renault Captur I
W sumie spodziewałem się mniejszego spalania w jeździe typowo miejskiej, bo ciężko zejść poniżej 6,5l/100km. Ale na trasie jest już lepiej,...
13,3
Sedan 2.0 155KM 114kW
Lexus IS I
Kupując ten samochód od razu wiedziałem, że zamontuje w nim LPG. Recepta na bezproblemowość: Trzeba poznać stacje z gazem i tankować tam gdzie jest...
8,9
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Auto pali mało zwłaszcza w trasie. Do miasta trochę mało Nm i KM, mało zwrotne. Niskie koszty utrzymania i duży bagażnik jak na swój segment....

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej