Szukaj
Reklama

Sprzęgła samonastawne – jaka jest zasada działania i czym się różnią?

Rozwiązanie to zaczęto stosować już blisko 20 lat temu, a jego prawidłowa nazwa to: samonastawny docisk sprzęgła. W zamyśle konstruktorów chodziło o to, aby stworzyć taką konstrukcję sprzęgła, w której w miarę zużywania się tarczy ciernej (czytaj: redukcji jej grubości), specjalna tarcza dociskowa będzie automatycznie dosuwana do koła zamachowego. W konsekwencji punkt pracy sprzęgła jest niezmienny, co wynika z charakterystyki sprężyny talerzowej, a to z kolei przekłada się na prawidłową pracę układu wysprzęglającego, niezależnie od stopnia zużycia tarczy ciernej.
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes Klasa C - coraz bliżej Klasy E
Bogdan Leszczorz
Dodano: 2 miesiące temu
zdjęcia: AutoCentrum
Zobacz również
Ford Kuga. Mocny segment, mocny zawodnik

Ford Kuga. Mocny segment, mocny zawodnik

17.06.1946 | Pierwsza rozmowa telefoniczna z samochodu

17.06.1946 | Pierwsza rozmowa telefoniczna z samochodu

16.06.1903 | Założenie Ford Motor Company

16.06.1903 | Założenie Ford Motor Company

Reklama
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...