Szukaj
Reklama

Sprzęgła samonastawne – jaka jest zasada działania i czym się różnią?

Rozwiązanie to zaczęto stosować już blisko 20 lat temu, a jego prawidłowa nazwa to: samonastawny docisk sprzęgła. W zamyśle konstruktorów chodziło o to, aby stworzyć taką konstrukcję sprzęgła, w której w miarę zużywania się tarczy ciernej (czytaj: redukcji jej grubości), specjalna tarcza dociskowa będzie automatycznie dosuwana do koła zamachowego. W konsekwencji punkt pracy sprzęgła jest niezmienny, co wynika z charakterystyki sprężyny talerzowej, a to z kolei przekłada się na prawidłową pracę układu wysprzęglającego, niezależnie od stopnia zużycia tarczy ciernej.
Bogdan Leszczorz
Dodano: 6 miesięcy temu
zdjęcia: AutoCentrum
Zobacz również nasz wideotest
Nowe Audi A4 - zmiany nie tylko pod maską
Zobacz również
21.10.2015 | Powrót do przyszłości

21.10.2015 | Powrót do przyszłości

Z jednej strony to pójście na łatwiznę, bo temat nie jest stricte motoryzacyjny, ale w drugiej części kultowej trylogii Roberta Zemeckisa...
20.10.2017 | Koniec produkcji Holdena w Australii

20.10.2017 | Koniec produkcji Holdena w Australii

Holden to narodowa marka Australijczyków, ich wizytówka, której historia sięga połowy XIX wieku. Firma trafiła w ręce General...
19.10.2017 | Rally Fighter – pierwszy samochód powstały dzięki zbiórce społecznej

19.10.2017 | Rally Fighter – pierwszy samochód powstały dzięki zbiórce społecznej

W branży gier wideo, elektroniki użytkowej czy sztuki, zbiórki społeczne, czyli tzw. crowdfounding są od wielu lat bardzo popularne, ale...
Reklama
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...