Szukaj
Reklama

Ocena kierowcy - Rover 25 Hatchback

tajger, 3 miesiące temu
Silnik 1.4 i 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,43
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Silnik
5,0
Całokształt
Po pięciu latach jazdy tym samochodem zdecydowałem się podzielić swoją opinią. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne, jest to świetne auto na dojazdy do pracy, nie pali dużo, a przy tym silnik 1.4 103KM pozwala na dynamiczne przemieszczanie się po mieście. Nisko położony środek ciężkości i dość sztywne zawieszenie sprawia, że auto prowadzi się pewnie w zakrętach. Jak dla mnie daje to świetne wrażenia z jazdy. Auto zapewnia dobrą widoczność przy parkowaniu, a jego gabaryty pozwolą wcisnąć się w ciaśniejsze miejsca, gdzie inni odpuścili sobie parkowanie. Dodatkowo auto ma mały promień skrętu, dzięki czemu łatwo "łamać się" w ciasnych uliczkach. Jeśli chodzi o mój samochód to wspomaganie kierownicy i hamulców mogłoby być mocniejsze, ale do tego można się przyzwyczaić. Wnętrze wykonane jest z przyjemnych, miękkich plastików, choć mogłoby być lepiej wygłuszone. Przy jeździe powyżej 120 km/h robi się głośno w kabinie i słychać podmuchy wiatru. Ale to akurat nie jest dla mnie problem, bo nie jeżdżę szybciej. Fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane, co można poczuć po długiej trasie. Z tyłu wiezienie osób wysokich może być dla nich uciążliwe ze względu na dość niski sufit. Co do eksploatacji to jest nieźle, koszty paliwowe na niskim poziomie, a wymiana części jest niedroga. Nie ma co się obawiać, że do tego auta nie znajdzie się części, bo tak nie jest. Wiele części pasuje z Civica i BMW. Aby uniknąć popularnej usterki dla tego modelu związanej z przedmuchami w uszczelce głowicy należy zawsze dogrzać silnik zanim zacznie się go żyłować. Zatem podsumowując jest to fajne, niedrogie w utrzymaniu auto dla singla, bądź pary, szczególnie dobre na dojazdy do pracy i poruszanie się po mieście zapewniające dobre wrażenia z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na konstrukcję z lat 90' silnik 1.4 i 103KM to na prawdę spora moc, banan nie schodzi z twarzy podczas objeżdżania Astr, Golfów, Civiców 1.6 i mocniejszych. Uważać na to żeby nie piłować na zimnym, bo wydmucha uszczelkę pod głowicą. Na szczęście mechanicy znają ten silnik bo był montowany w Polonezie.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj mogłoby być lepiej, ale to chyba typowa japońska skrzynia biegów. Problemy z wrzuceniem wstecznego to norma.
5,0
Układ jezdny
Dość sztywno zestrojone zawieszenie daje świetne trzymanie w zakrętach, a jednocześnie pląby z zębów nie wylatują.
5,0
Karoseria
Tutaj wielki ukłon w stronę konstruktorów, podwozie zostało ocynkowane, dzięki czemu jest o wiele bardziej odporne na rdzewienie. Karoseria w moim wozie nie rdzewieje, chyba że w miejscu jakichś odprysków.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, świetne auto do nauki parkowania.
4,0
Ergonomia
Jest ok, fotele mogłyby być wygodniejsze, co by było lepsze na dłuższe trasy. Kokpit wykonany z przyjemnych materiałów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto grzeje i chłodzi w zadowalającym stopniu. Zimą silnik dogrzewa się dość szybko jeśli nie damy maksymalnego ogrzewania kabiny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dość dużo jak na relatywnie małe auto, bagażnik pomieści całkiem sporo bagaży/zakupów.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Powyżej 120km/h robi się głośno. Na plus dość przyjemny odgłos silnika przy przysipeszaniu.
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
Niskie koszty paliwa, dostępność tanich zamienników powoduje, że to auto nie jest kosztowne w eksploatacji. Przy zakupie należy koniecznie sprawdzić stan uszczelki pod głowicą. Sporo wiedzy co do napraw/eksploatacji można znaleźć na forum roverki.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim aucie stosunek ten wpadł bardzo korzystnie, kupiłem auto niedrogo, a to co otrzymałem przerosło moje oczekiwania.
Reklama
Niezawodność
4,0
Drobne usterki
Raczej nic nie wystąpiło co byłoby ciężko naprawić. Miałem też pewne problemy z elektryką, ale ustąpiły one same.
4,0
Poważne usterki
Podczas swojej 5-letniego użytkowania raz wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Ten typ po prostu tak ma, ale tak jak napisałem wyżej - jak się zadba o silnik nie katując go na zimno to ta poważna wada nie powinna wystąpić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 25 Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Szukasz auta dla dużej rodziny?
Dopasujemy dla Ciebie odpowiedni model!
Peugeot SW 508
Dopasujemy Ci auto
Pierwszy krok