Szukaj
Reklama

Ocena kierowcy - Peugeot 206 Cabrio

Konrad, 1 miesiąc temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 206 Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2008 - Oceń swoje auto
4,43
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trudno mi wybrać jedną rzecz, ponieważ zaskoczyło mnie wszystko. Nigdy wcześniej nie miałem Peugeota, opinie mają średnie. Natomiast mój egzemplarz jest bardzo bogato wyposażony, wygodny, dobrze się prowadzi, ma niskie zawieszenie. To wszystko jest wręcz uzależniające i następnego auta będę szukał z podobnymi parametrami i ewentualnie większym silnikiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mocna rdza w podłodze i na tyle maski.
5,0
Całokształt
Auto spisuje się bardzo dobrze. Odpala na strzał zarówno przy -30°C jak i +35°C. Mój egzemplarz jest bardzo bogato wyposażony, wszystko zawsze działa, nie sprawiało mi problemów. Najdroższa wizyta w warsztacie byłą przy wymianie sprzęgła, reszta typu zabrudzone styki kabli halogenów, podwinięta wykładzina na podłodze itp. to ewidentne przykłady zaniedbania poprzednich właścicieli. Ponadto okazało się, że tym samochodem ktoś jeździł z wodą z kranu w chłodnicy, więc syf był spory. Mimo to, temperatura w chłodnicy (oczywiście już z właściwym chłodziwem) dochodziła do 100° jedynie podczas stania w korku podczas upału, ale i tak nic złego się nie działo. Silnik 1.6 jest nawet zrywny, chociaż potrzebuje obrotów do osiągnięcia dynamiki. Jak dla mnie- samochód rewelacja. W środku niesamowicie wygodny, skórzane fotele z ogrzewaniem, automatyczna klimatyzacja (nazwa climatronic jest zastrzeżona dla BMW ;), czujnik zmierzchu, deszczu, ESP, ABS, wskazówka temperatury oleju w silniku. Właściwie teraz przypomniał mi się pewien mankament, czujnik deszczu to porażka. Przy mocno mokrej szybie rzadko kiedy się uruchamia, a jak już zacznie to po kilku minutach macha jak oszalały na najwyższej prędkości i nie zamierza przestać. Na szczęście manetkę można przesunąć w dół do pojedynczego ruchu wycieraczek, co jest dosyć wygodne. Uszczelki w drzwiach zaczęły przepuszczać wodę, która na nich zostaje i zaczyna kapać po otwarciu drzwi, oraz dźwięk z zewnątrz jest słyszalny jak przy otwartym oknie. Ale niewielkie zgłębienia na kciuki w kierownicy, dosyć duże schowki w drzwiach dostępne jedynie po ich otwarciu, nawiewy na nogi również ze środkowego tunelu w kabinie, oświetlany schowek, spryskiwacze reflektorów, regulacja jasności podświetlenia zegarów, możliwość wymiany radia na niefabryczne. To wszystko sprawia, że samochodem jeździ się bardzo wygodnie. Jedynie miejsca wystarczy na 2 osoby + jakieś małe bagaże na tylne siedzenia, bo żaden człowiek się tam nie zmieści. Największą wadą jest wygląd z linii bocznej, jest po prostu paskudny. No ale ja patrzę od środka, a tam czuję, że siedzę w bardzo dobrym samochodzie. W kwestiach technicznych nie mam żadnych obaw, dach działa, jest szczelny, w skrzyni biegów zmieniony olej, cały serwis zawsze robiony na czas i na częściach/płynach dobrej jakości. Nie mam obaw, że pewnego dnia samochód mnie zawiedzie gdy będę go potrzebował. Zimą metalowy drążek zmiany biegów jest nie do dotknięcia, mógłby chociaż częściowo być z plastiku. Podczas jazdy prowadzi się bardzo dobrze, ale z powodu twardego i niskiego zawieszenia wskazane są równe i cywilizowane drogi. Wszelkie nierówności są bardzo odczuwalne. No i rdza, u mnie mocno rdzewieje od dołu i maska przy szybie. *zużycie paliwa podaję orientacyjne, ponieważ ja jeżdżę z gazem w podłodze i spalanie wynosi równe 10 litrów, czasami spada do 9,8. Ale nie mam pojęcia, ile pali przy spokojnej i ekonomicznej jeździe, to tylko moje przypuszczenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na benzynę 1.6 całkiem dobry, przy jeździe z gazem w podłodze pali równe 10 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
brak zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Dobry na równe drogi
4,0
Karoseria
Brzydka linia boczna i podatność na rdzę.
Komfort
5,0
Widoczność
Szybko można wyczuć koniec auta z obu stron, ogólna widoczność zadowalająca.
5,0
Ergonomia
Samochód ma wiele detali, pozytywnie wpływających na komfort jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi praktycznie od razu, nie ma problemów ze szczelnością. Ogrzewanie wiadomo, zależy od temperatury silnika. Jedyna dziwna cecha, jaką zauważyłem to ogrzewanie foteli włącza się dopiero po wstępnym rozgrzaniu silnika, zimą po przejechaniu około 3 do 5km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco, ale siedzenia z tyłu służą wyłącznie jako miejsce na niewielki bagaż. Ale w końcu to kabriolet, a nie rodzinne kombi.
1,0
Wyciszenie
Z powodu sparciałych uszczelek w kabinie jest hałas jakby szyby były otwarte. W drugą stronę jest tak samo, na zewnątrz dokładnie słychać radio, nawet jeśli nie jest głośno. Zgaduję, że rozmowę prowadzoną w środku również bez problemów słychać w pobliżu.
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
Samochód od 2 lat jest bezawaryjny, koszty podstawowego serwisowania, utrzymania i wymian rocznie wynoszą poniżej 1000zł. Odnośnie spalania się nie wypowiem, ponieważ nie jeżdżę nim na długich dystansach, a pełen zbiornik paliwa wystarcza mi na około miesiąc. Spalanie w komputerze równe 10 litrów, ale jak ktoś chce jeździć ekonomicznie, to spokojnie można zejść niżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na samochód wydałem 9 tysięcy + jakieś 3000 na naprawy spowodowane zaniedbaniem. Sam samochód jest bezawaryjny.
Reklama
Niezawodność
5,0
Drobne usterki
Jeszcze mi się nie przytrafiły.
5,0
Poważne usterki
Sprzęgło to element eksploatacyjny, poza nim nic poważnego się nie działo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 206 Cabrio 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Lubisz sportowe emocje?
Dopasujemy dla Ciebie odpowiedni model!
Porsche Carrera
Dopasujemy Ci auto
Pierwszy krok