Szukaj
Reklama

Pasek rozrządu - co to jest?

Pasek zębaty wykorzystywany do przekazywania napędu z koła pasowego wału korbowego do wałka (wałków) rozrządu sterujących pracą zaworów. Najczęściej wykonuje się go ze specjalnej gumy wzmacnianej kordem. Prawidłowa praca paska rozrządu, jego odpowiedni stan techniczny oraz zgodne z zaleceniami producenta serwisowanie (wymiana zgodna z harmonogramem zalecanym przez producenta, sprawdzanie stanu naprężenia) są gwarantem prawidłowej pracy całej jednostki napędowej. Niestosowanie się do zaleceń producenta w kwestii terminowej wymiany paska rozrządu (np. co 90 tys. km) skutkować może jego zerwaniem, co zazwyczaj prowadzi do kosztownych uszkodzeń elementów silnika (tłoków, zaworów, głowicy). Koszty naprawy są bardzo wysokie.
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł