Szukaj
Reklama

Obieg oleju - co to jest?

Newralgicznym punktem silnika jest układ smarowania (obecność oleju jest niezbędna do zniwelowania tarcia towarzyszącego ruchowi względnemu współpracujących ze sobą elementów). Najniższy współczynnik tarcia (tarcie płynne) otrzymuje się, gdy dwie powierzchnie cierne oddzielone są od siebie cieniutką warstewką oleju. Układ smarowania składa się z pompy oleju, filtra oleju oraz miski olejowej, z której czerpany jest olej i pod odpowiednim ciśnieniem pompowany do wszystkich punktów silnika wymagających smarowania. Dodatkową funkcją układu smarowania jest odprowadzanie nadmiaru ciepła z miejsc styku. Obieg oleju: z miski olejowej, przy aktywnym udziale pompy, olej zasysany jest do filtra, skąd tłoczony jest do głównego kanału olejowego. Z głównego kanału olejowego olej trafia do głównych łożysk wału korbowego oraz do głowicy cylindrowej. Następnie opływając i smarując łożyska wałka rozrządu i popychaczy zaworowych trafia do rynienek olejowych, z których grawitacyjnie spływa z powrotem do miski olejowej.
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł