Szukaj
Reklama

Most napędowy - co to jest?

Określenie kompletnej osi wraz z kołami napędowymi i ich półosiami oraz mechanizmem różnicowym rozdzielającym moment obrotowy pomiędzy półosie, do której doprowadzany jest napęd wprost od silnika za pomocą wału napędowego. We współczesnych samochodach ciężarowych i terenowych, a jeszcze kilkadziesiąt lat temu także w samochodach osobowych, stosowano sztywne mosty napędowe, tj. takie, w których półosie napędowe wraz z mechanizmem różnicowym zamknięte były w sztywnej rurze (pochwie reakcyjnej) poruszającej się wraz z kołami przejeżdżającymi przez nierówności (zależne zawieszenie kół). W takiej konfiguracji położenie kół osi napędowej nie ulegało zmianie wobec osi pojazdu (połączenie „na sztywno”). We spółczesnych konstrukcjach spotyka się niezależne zawieszenie kół, w którym nie występuje pochwa reakcyjna, półosie łączone są z mechanizmem różnicowym i kołami za pomocą przegubów, a resorowane koła poruszają się niezależnie od siebie i pozostałych elementów mostu napędowego.
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł