Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Euro-NCAP - European New Car Assessment Programme

powstała w 1997 roku przy ideologicznym wsparciu rządów wielu państw europejskich niezależna, niedochodowa organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa pojazdów sprzedawanych na rynku europejskim. Głównym zadaniem było, i nadal jest, przeprowadzanie niezależnych testów zderzeniowych, na podstawie których oceniany jest poziom bezpieczeństwa biernego pojazdów. Auta poddawane różnym testom zderzeniowym, w tym zderzeniu czołowemu, bocznemu, z pieszym i ze słupem, oceniane są w pięciogwiazdkowej skali. Początkowo przyznawano tylko cztery gwiazdki, piątą wprowadzono w 1999 roku z przeświadczeniem, że żadne auto nie zdoła osiągnąć rezultatu godnego piątej gwiazdki. Niedługo później, bo już w 2002 roku, Renault Laguna poddana testowi zderzeniowemu przez Euro - NCAP zdołała osiągnąć wynik zasługujący na pięć gwiazdek. Od tego momentu niemal dla każdego producenta sprawa skonstruowania auta zasługującego na pięć gwiazdek od Euro - NCAP to sprawa prestiżu. Notabene, śmiało można powiedzieć, że obecnie większość, jeśli nie wszystkie nowopowstające samochody, konstruowane są „pod kryteria” Euro - NCAP. Tym sposobem nawet małe auta, pokroju Fiata 500 czy Toyoty iQ, zdobywają pięć gwiazdek. Być może w przyszłości do skali ocen dołączy kolejna gwiazdka, szósta.
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł