Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Dummy (dummies), Hybrid 3

„Dummy” to potoczne określenie „głupek”; nazwa manekinów wykorzystywanych w testach zderzeniowych pojazdów. Nazwa "dummy" narodziła się w latach 40-tych i 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych, gdzie podczas pierwszych crash - testów wykorzystywano ludzi (początkowo wykorzystywano także ludzkie zwłoki, jednak z czasem tej praktyki zaprzestano). Jeden z ocalałych uczestników crash - testu stwierdził, że "tylko głupek dałby się w coś takiego jeszcze raz wrobić". Kiedy wkrótce potem opracowano projekt pierwszego specjalnego manekina badawczego, od razu przylgnęło do niego określenie „dummy". I tak już zostało. Każdy manekin posiada najważniejsze z punktu widzenia badań przeciążeń i urazów stawy i odpowiedniki kości, żeber itp. W ciałach manekinów zlokalizowano setki czujników, z których każdy mierzy na bieżąco występujące tam przeciążenia. W zderzeniach czołowych wykorzystuje się manekina o nazwie Hybrid III - kluczowe w tym przypadku są pomiary przeciążeń wzdłużnych (czujniki zlokalizowane w głowie, szyi, klatce piersiowej, jamie brzusznej, miednicy, udach, kolanach, podudziach i stopach). W zderzeniach bocznych wykorzystuje się manekina o nazwie EuroSID-1 - w tym przypadku najważniejsze są pomiary przyspieszeń bocznych (czujniki zlokalizowane w głowie, klatce piersiowej, jamie brzusznej oraz miednicy).
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł