Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

AT - Automatic Transmission

Automatyczna skrzynia biegów; jak sama nazwa wskazuje, skrzynia biegów, która wyręcza kierowcę z obowiązku zmiany biegów. Automatyczne skrzynie biegów szczególną popularnością cieszą się w USA, gdzie auta wyposażone w tego typu skrzynie nieczęsto osiągają gigantyczne przebiegi. Skrzynie automatyczne, podobnie jak manualne, do zmiany przełożeń wykorzystują sprzęgło (najczęściej hydrokinetyczne sterowane elektronicznie), z tą różnicą, że całość odbywa się automatycznie, bez ingerencji kierowcy. Większość „automatów” dysponuje następującymi trybami pracy: P (Park, tryb parkowania używany podczas postoju i rozruchu auta), R (Reverse, tryb cofania), N (Neutral, tryb biegu jałowego, odpowiednik luzu w skrzyni manualnej, umożliwia rozruch silnika i holowanie), D (Drive, tryb jazdy do przodu, najczęściej używany tryb pracy automatycznej skrzyni biegów, w którym poszczególne biegi zmieniane są adekwatnie do obrotów silnika), oraz tryby 1, 2, 3 (blokada biegu, tryb umożliwiający jazdę w trudnym terenie lub w trudnych warunkach, np.: holowanie przyczepy, gdzie skrzynia blokuje zmianę biegu na wyższy, nawet wówczas, gdy obroty silnika i wskazania komputera na to wskazują). Wbrew obiegowym opiniom skrzynie automatyczne wcale nie są ponadprzeciętnie awaryjne, a wręcz przeciwnie - prawidłowo eksploatowane potrafią odwdzięczyć się wyjątkową niezawodnością. Prawdą natomiast jest, że starsze konstrukcyjnie „automaty” wyraźnie zwiększały zapotrzebowanie na paliwo o pogarszały osiągi.
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł