Szukaj
Reklama

Test euroncap Toyota Avensis 1.6 D-4D Touring Sports, LHD

Toyota Avensis 1.6 D-4D Touring Sports, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1550 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.4 pkt | 93 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy jest standardem. Jednak poduszka powietrzna w trakcie testów spowodowała przesunięcie kolan manekina, co wskazuje na pewne ryzyko kontuzji. W rezultacie okazało się, że istniej ryzyko uszkodzenia ciała poprzez kontakt z elementami deski rozdzielczej, wspornika poduszki powietrznej oraz kolumny kierownicy. Wyniki dla obszarów kolan, kości udowej oraz miednicy były karalne i ochrona została oceniona jako marginalna. Gdyby nie ten fakt ochrona zostałaby oceniono jako dobra lub wystarczająca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona wszystkich obszarów ciała kierowcy była dobra. Ochrona klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu była odpowiednia, ochrona pozostałych regionów ciała oceniona została jako dobra. W teście bariery bocznej oraz cięższym teście słupa bocznego, model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście.

Uderzenie przodem
6,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
116,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba
Reklama

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. Ochrona dziecka 3-letniego została oceniona jako dobra. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku modele fotelików dla dzieci. Wyjątek stanowiły niektóre duże modele z grupy II i III, które po instalacji na środkowym tylnym siedzeniu nie były stabilne.

Bazowa ocena auta
23,3pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota G0+ BabySafe Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,3pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Toyota MIDI
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28.2 pkt | 78 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona zapewniona miednicy była wystarczająca. Maska w przewarzającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego, wyjątek stanowił obszar sztywnych filarów przedniej szyby, gdzie odnotowano głównie słabą ochronę.

Głowa
16,5 pkt
Miednica
5,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.6 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem, obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości oraz system ostrzegający o zjeździe z pasa ruchu są dostępne jako opcja. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest standardem, a jego wydajność testowana przy prędkościach typowych dla jazdy autostradą została oceniona jako dobra. System automatycznego hamowania był testowany względem nieruchomego samochodu w mieście.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry