Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Drążek skrętny

Element tylnego zawieszenia pojazdu, najchętniej stosowany przez francuskich konstruktorów (Peugeot, Citroen) jako alternatywa dla resorów śrubowych, mający postać długiego stalowego pręta, rury lub wiązki płaskowników. Jeden z końców drążka skrętnego mocuje się do ramy pojazdu, drugi przegubowo do wahacza. W czasie pokonywania nierówności nawierzchni koło odchyla się w kierunku pionowym jednocześnie powodując obrót wahacza dookoła jego osi. To z kolei wywołuje skręcenie drążka, który wskutek swej sprężystości działa na koło pojazdu jak resor (wykorzystuje się tutaj podatność skrętna długiego stalowego pręta). Drążki skrętne, z racji poziomego umieszczania ich pod podłogą pojazdu, zajmują znacznie mniej miejsca, niż tradycyjne resory.
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł

AUTOCENTRUM.PL S.A.