Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Cięgno Bowdena

Stosowane dość powszechnie m.in. w motoryzacji (linka hamulcowa, linka gazu), jak i w rowerach (linka hamulcowa i linka od przerzutek to cięgna Bowdena). Konstrukcyjnie cięgno Bowdena składa się z zewnętrznego elastycznego pancerza, najczęściej wykonanego z tworzywa sztucznego. Pod nim znajduje się sztywny stalowy szkielet cięgna. Kolejna warstwa to bardzo cienkie tworzywo sztuczne redukujące tarcie. Najbardziej wewnętrzny element to właściwe cięgno Bowdena, mające postać splecionych spiralnie cienkich drucików o niemal zerowej rozciągliwości. Cięgno Bowdena, poprzez przytwierdzenie dwóch końców zewnętrznego pancerza do elementów nieruchomych (ramy roweru), umożliwia przenoszenie sił mechanicznych wzdłużnych na odległość. Jednak cięgno Bowdena nie ma zdolności powracania do pozycji pierwotnej, stąd koniecznym jest stosowanie mechanizmów przywracających cięgno do pozycji wyjściowej (sprężyny).
Reklama

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł

AUTOCENTRUM.PL S.A.